FAQ

Díky pečlivému výběru podnájemníků a přísným podnájemním smlouvám se nám takové situace
naštěstí často nedějí. Pokud by však přeci jen nastaly, věnujeme se jim s odpovídající péčí. Vždy je
třeba velmi individuální přístup. Dlouhodobá spokojenost klientů i sousedů je pro nás každopádně
velmi důležitá.

Díky preciznímu výběru se nám toto příliš nestává. Do bytu se dostanou jen ti nejlepší. Nicméně,
pokud by snad nájemník porušoval dohodnutá pravidla nebo domovní řád, snažíme se s ním sjednat
nápravu. Pokud je to ale i přes veškerou snahu nutné, ukončujeme s ním podnájemní vztah, z bytu
mu případně pomůžeme vystěhovat a hledáme za něj náhradníka. Stav bytu, spokojenost majitele a
sousedů jsou naše priority.

Potkáme se v bytě, který chcete pronajmout. Podíváme se, jak byt vypadá, jak je velký a vybavený.
Vyslechneme si vaše představy o délce spolupráce a podmínkách, jak váš byt smíme pronajímat
(počet osob, zvířata atd.). Následně vám detailně vysvětlíme, jak služba Garantovaný nájem funguje,
jaké výhody přináší a jaké nájemné vám můžeme nabídnout.
Pokud budete souhlasit, už po první schůzce podepíšeme smlouvu a domluvíme se na termínu
převzetí bytu do naše správy.
Náš systém výběru nájemníků je skutečně důsledný a nekompromisní. Je to jeden z hlavních pilířů
naší služby. Právě díky zkušenostem a sofistikovanému systému obsazování bytu Vám můžeme ručit
za stav a garantovat nájemné každý měsíc. Ve stručnosti - začínáme u toho, že si se zájemcem
promluvíme po telefonu. Když projde našim jemným telefonním sítem, setkáme se s ním. Zajímá nás
nejen jaké má zaměstnání, proč a na jak dlouho hledá bydlení, ale i spousta dalších otázek, které na
první pohled s bydlením ani nesouvisí a prozradí nám jaký je. Zkrátka chceme ho poznat :). Pokud se
nám zájemce jeví dobře, prověříme ho i přesto v registrech, abychom se ujistili, že nemá na sebe
vázané dluhy nebo v horším případě exekuce či dokonce trestní stíhání. Když se dostane až do finále a
současně splňuje případné požadavky majitele bytu sdělené na počátku spolupráce, obeznámíme ho
se všemi detaily včetně informace o pravidelných kontrolách bytu, pojistíme ho skrz na skrz a stává se
z něj náš nájemník.
Přímo nám žádné peníze neposíláte. Femida CZ se stává vaším nájemníkem a jsme to my, kdo vám
každý měsíc posílá nájemné ve výši, kterou jsme si domluvili při první schůzce.
Garantovaná částka je vždy o něco nižší než tržní nájemné, u varianty GARANCE o zhruba 10 %. Vy
jako majitel víte, kolik každý měsíc dostanete, na nás je byt pronajmout tak, aby všechna čísla hrála.
Pokud se nám to nedaří, pro vás se nic nemění.

Z rozdílu mezi tím, kolik nám platí podnájemník a kolik posíláme vám (což je vlastně onen poplatek za
naše služby), potom kryjeme rizika spojená například s poškozením bytu nebo neplatícími
podnájemníky, která by jinak nesl majitel.
Jak služba GN v praxi funguje?
Potom, co nás kontaktujete, si váš byt přijedeme prohlédnout. Na schůzce probereme vaše
představy, zasvětíme vás do fungování Garantovaného nájmu a nabídneme vám konkrétní částku
nájemného
včetně inflační doložky, kterou vám můžeme garantovat.
Už na první schůzce můžeme podepsat smlouvu. Až poté od vás byt převezmeme do správy a vaše
starosti s pronájmem končí. eníze Vám posíláme ihned po podpisu smlouvy, a to včetně dohodnuté
části kauce. A to se opakuje každý měsíc až do konce naší spolupráce.
Na konci vám byt vracíme v původním stavu, mínus běžné opotřebení. Váš byt jsme při převzetí
důkladně nafotili, v pravidelných intervalech ho kontrolujeme a staráme se o opravy, takže
nemovitost zůstává udržovaná a neztrácí na hodnotě.
Je to volba. Po letech zkušeností si troufáme tvrdit, že většině majitelů dokážeme návratnost bytu
zvýšit, ačkoli naše služba něco stojí.
Za vším jsou totiž synergie. Femida CZ má ve správě stovky bytů a staráme se i o věci, které běžný
majitel svépomocí neřeší. Nechce se mu v lednu dojednávat s nájemníky zvýšení nájemného o inflaci,
nechce se mu strhávat z kauce drobné za vyvrtané díry, nechce se mu při prvním zpoždění s platbou
nájemníkovi psát a vystavovat splátkový kalendář. To všechno stojí ale peníze, které normálně tečou
z kapsy majitele.
U nás máme na všechno transparentně nastavené procesy a tým zkušených profesionálů, kteří se
starají od technických záležitostí až po administrativu o vše místo majitele. Rychleji, efektivněji a
maximálně férově.
Klientům nabízíme čtyři pilíře záruk, které vás chrání před hlavními riziky. Jejich šíře závisí na zvolené
variantě GARANCE nebo ÚSPORA, ale zakládáme si na nich jako na naši největší výhodě:
1. Neobsazenost
Nájemné vám vyplácíme i v případě, že se nám byt z jakéhokoli důvodu nepodařilo obsadit
podnájemníkem.
2. Neplatiči
Nájemné vám vyplácíme, i když nám podnájemník neuhradí včas nebo vůbec.
3. Poškození
Garantujeme vrácení bytu v původním stavu. Pravidelně ho opravujeme a vy ho zpět
dostáváte vždy uklizený, vymalovaný a plně funkční.

4. Starosti
Garantujeme vám 100% bezstarostnost. Staráme se o prohlídky bytu, předávky novým
podnájemníkům, vyúčtování i komunikaci s SVJ.
Byt pronajímáte přímo nám, Femida CZ. Ve chvíli, kdy podepíšeme smlouvu, začíná běžet čas.
Nájemné za první měsíc vyplácíme ihned při podpisu smlouvy. Každý další měsíc dostáváte platbu
předem – a to do 15., 20. nebo 25. dne předchozího měsíce, podle toho, co si sami určíte. Vy
rozhodujete o datu, my garantujeme jistotu. Ať už se nám byt podaří obsadit nebo ne, to je po
podpisu už jen a pouze naše starost.
Prakticky ihned. Standardně je postup rozložen do dvou setkání, ale vše lze vyřešit i během jediné
schůzky, která v takovém případě trvá cca 1 až 2 hodiny. Více to uspěchat nemůžeme. Je pro nás
velmi důležité Vám celou službu do detailu vysvětlit, aby bylo ve všem jasno a řádně předat a
zdokumentovat byt, abychom Vám mohli ručit za jeho stav. Poté může začít Váš garantovaný nájem
ss naše službou bez starostí.